pátek 12. října 2012

Stromy

Stromy ........ bytosti krásné .....
Aleje .........   ochrana našich poutí .......

Zvolte si svou alej:       http://arnika.org/nominovane-aleje-2012
A můžete podpořit práci těch, kteří se o aleje starají a kteří prosadili změnu zákona v jejich prospěch.
Doporučuji i juknout na loňské aleje.
A doporučuji vybrat si nějakou alej a projít jí beze zbraně, s otevřenou myslí a srdcem a občas se podívat do korun stromů.......... A možná se stromy navždy spojí s vaší duší ........... a  předají vám klid a moudrost staletí.

12 komentářů:

  1. Hezký nápad, chránit a zachránit. Mám tolik vzpomínek, třeba jen na slovo ALEJ. První schůzky, přijdeš dneska do aleje? Kde bydlí kamarádka, no přece v aleji. Kde že to bylo na.l..o ve filmu Slavnosti sněženek, no přece v alejích, co vše máme spojeno s alejí, já tedy hodně, je to naše České, málo kde to najdete, topolová alej, je moje vzpomínka na dětství, a mnoho svých vzpomínek mám spojeno s alejí. Proč usilujeme o uniformitu, co jinde nemají je nám nebezpečné? vykácet ty staleté upomínky? Proč? jen tak, co kdyby?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Leni,
    ***A možná se stromy navždy spojí s vaší duší ........... a předají vám klid a moudrost staletí.
    ***
    Tak tohle si kolikrát říkám..a taky, co zažily, viděly..tito němí svědci.

    OdpovědětVymazat
  3. Alejí mám nafocených celkem dost, škoda, že jsem o téhle akci nevěděla dřív, ale to nakonec nevadí. My v podstatě máme s přítelem tu "svoji", je to lipová alej v obci, odkud přítel pochází.
    Jinak takové akce považuji za velice dobrý nápad. Přírodu je potřeba chránit, aby něco zůstalo pro další generace. Domnívám se, že v mnoha případech se to daří.
    Leničko, zdravím tě, mnohokrát děkuji za návštěvy a krásné komentáře na mém fotoblogu a přeji ti zdraví a klidné spokojené dny. :-) Hanka
    P.S. O jedno tě prosím, co se týká fotografií, nepřeceňuj mě!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za komentáře, milé čtenářky. :-)

    ad 1: Annapos, ano, naše ryze české aleje. Ty se jen tak někde nenajdou v takovém množství. I na ně se jitě díval ten, kdo řekl: "to není země, to je zahrádka".
    Aleje nejsou nebezpečné, nebezpeční jsou bezohlední řidiči. Tedy ty bychom měli "vykácet" - ehm ... tedy ukáznit. :-)

    ad 2: Ano, Anino, měřeno vše pamětí stromů ... trochu člověk získá i jiný náhled, nadhled jejich korun.

    ad 3: Klidně Hani už můžeš fotit pro další ročník, letos to nějak není nic moc ... (oni k otmu mají přístup ochranáři spíše ochranářský, ne až tak výtvarný :-) )
    A není třeba se proti tomu mému hodnocení stavět do opozice. Jedno pamatuj: My Panny NIKDY nechválíme bez důvodu. Naopak jsme velmi náročné a kritické. Já taky (bohužel). A když něco pochválím, tak je za co. :-) Se spolehni. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě se nedá odporovat, Leni, ... jsem kozoroh! ;-)

      Vymazat
    2. :-)))) Hodně lidí mi odporovat zkoušelo, ale brzy přišli na to, že je to zbytečná námaha. :-)))))
      Ovšem kozorozi mají taky dost tvrdé paroží¨, že? :-)

      Vymazat
    3. Přesně tak, Leni, i mě málokdo překecá! ;-)

      Vymazat
  5. Tohle téma je mně milé, jak člověk stárne, častěji trpí nostalgií. Bývalo u nás zvykem, že v alejích se chybějící a stárnoucí strom nahrazoval tak, že se v těsné blízkosti stařečka vysadil mladý, krásný, štíhlý a zdravý chasník, který ho potom co odešel navždy, nahradil. Nebyl to krásný a lidský přístup, každý z nás starých, si to tak představuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezký přístup.

      Vykácená alej bere hodně za srdce, myslím, všechny generace. I pokácený strom, zničeho nic - aspoň mě to bere celý život. Vždycky je mi z toho hodně smutno, do pláče.

      Vymazat
  6. Nyní na podzim jsou všchny stromy neodolatelné :-) Jak jimi prosvítá slunce, jsou zlaté a měděné, nádhera. Neodolala jsem a mám nasbíraé barevné listy a také se nestačím divit, kolik mám ve svém blízkém okolí různých druhů javorů, dubů...Co se týče alejí, u nás ve městě to bývá tak, že staré špatné stromy jsou nahrazeny stromky mladými, vzrostlými - žádná ulice, kde byly původně stromy nezůstává holá.

    OdpovědětVymazat
  7. Lenko, sice se zpožděním, ale přesto musím velmi poděkovat za odkaz na aleje, pokochala jsem se letošními i loňskými nominacemi, je to opravdu krása.
    Jenom mne mrzelo, že jsem tam nenašla svou oblíbenou alej, tak třeba příští rok:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když tam tu svou alej vyfotíš a pošleš, tak ji tam docela jistě za rok najdeš! :-)
      Jsem ráda, že tě aleje potěšily.

      Vymazat

Děkuji za komentář!